Facebook

Post hier je feedback of suggesties over de site of het forum. Hier worden ook verantwoordingen en mededelingen van het beheer gepost.

Moderators: Daniel, heron

Post Reply
Rogier
new
new
Posts: 47
Joined: 23 Feb 2012, 14:54
Location: Assen

Facebook

Post by Rogier »

Kunnen we misschien ook een Facebook pagina cq groep krijgen?

Mocht hij al bestaand, hoe heet hij, heb gezocht maar kon niks vinden.
Hans Rolink
250 posts
250 posts
Posts: 287
Joined: 08 Jul 2004, 17:32
Location: Scheemda
Contact:

Re: Facebook

Post by Hans Rolink »

Er is geen GEAS Facebook pagina, althans geen officiele die van het bestuur uit gaat.
Ik weet ook niet of dat wel zin heeft. We hebben toch het forum?

Maar goed, ik ben wat ouderwets misschien. Ik heb nog nooit wat gezien in Facebook, Hyves, Twitter en dat soort dingen. Persoonlijk is het naar mijn smaak meer een scholierendingetje.

Opmerking was bedoeld als begin van discussie, dus kom er maar in!

Moi,
Hans.
TNCB
2500 posts
2500 posts
Posts: 4014
Joined: 22 Jun 2007, 22:31

Re: Facebook

Post by TNCB »

In mijn optiek is Facebook wel meer dan een scholierendingetje (ik snap wel wat je bedoelt hoor Hans :) ), het is vooral zeer handig om contacten te onderhouden. Echter vraag ik me af of het meerwaarde heeft voor GEAS, behalve dat het wel leuk is en men er leuke foto's/verhalen/info kwijt kan. Ook is er niet zoveel aan als men lid wordt van de GEAS pagina op FB en vervolgens inactief wordt. Dan is de lol er snel van af.

De voornaamste reden die ik kan bedenken is dat het handig kan zijn om last-minute kisten te posten, maar in feite gebeurt dat nu ook al op dit forum en dit wordt binnen de kortste keren opgepikt, omdat er altijd wel iemand is die dit forum even snel checkt. De noodzaak voor FB wordt m.i. dan een beetje tenietgedaan. Wil niet zeggen dat het een slecht idee is, maar wellicht wel even kijken wat realistisch is :)
Rogier
new
new
Posts: 47
Joined: 23 Feb 2012, 14:54
Location: Assen

Re: Facebook

Post by Rogier »

De grootste reden voor mij om op Facebook te gaan zou zijn, dat je daar veel meer mensen kunt ontmoeten, omdat de FB netwerk er zowat aan zit..ze hoefen dan alleen lid te worden (van de groep) of de pagina leuk vinden. Met name wat eerder werd aangeven is het uploaden van foto's, maar ook artikelen net wat makelijker. Tevens vind ik Facebook overzichterlijker.

Maar!!

Het moet absoluut niet zijn dat het ten koste van deze forum gaat, ik ben me er van bewust wanneer je wel op 2 fronten actief gaat worden dat 1 toch op den duur verwaterd. Gezien deze forum al wat jaren heeft en zijn naam heeft opgebouwt kun je beter dit aanhouden :!:
Jeep
2500 posts
2500 posts
Posts: 2776
Joined: 29 Sep 2005, 15:37
Location: Eelde
Contact:

Re: Facebook

Post by Jeep »

Facebook is in mijn optiek voornamelijk voor het onderhouden van de sociale contacten en daarmee te delen wat je aan het doen bent variërend van futiliteiten tot echte belangwekkende zaken als geboorte van een kind.

Voor snelle communicatie van spannende bezoekers kan naast het forum Twitter gebruikt worden.
Post Reply