Leidraad: plaatsen van foto's in een forum

Post hier je feedback of suggesties over de site of het forum. Hier worden ook verantwoordingen en mededelingen van het beheer gepost.

Moderators: Daniel, heron

Locked
heron
Moderator
Moderator
Posts: 4066
Joined: 06 Oct 2004, 23:00
Location: Westerbork
Contact:

Leidraad: plaatsen van foto's in een forum

Post by heron »

Naar aanleiding van vragen/opmerkingen van meerdere personen, zal ik hier even een leidraad voor het plaatsen van foto's op GEAS-web neerzetten.

Heel soms zie je in het fotoforum een (of meerdere) foto's als "aanhangsel/attachment". Dit is dus mogelijk, maar we hebben het liever niet, omdat dat ten koste gaat van onze opslagruimte op de server. Op een gegeven moment is die ruimte op en dan hebben we een probleem...

Een tweede mogelijkheid (en deze geniet veruit de voorkeur) is het plaatsen van je foto's op de server waar je eigen website opzit (als je die hebt), of het plaatsen van foto's op een fotoserver, zoals Flickr, Picasaweb, Imageshack, Photobucket. Er zijn er vast nog wel meer, maar deze ken ik in elk geval. Kijk wel even welke regels zij hanteren, want niet elke "fotodumpsite" heeft dezelfde regels.

Als je je eigen foto's hebt upgeload naar zo'n server, heeft elke foto z'n eigen internetadres (url) gekregen. Het enige wat je dus hoeft te doen om foto's op GEAS-web te zetten is een berichtje aanmaken in het goede forum.
Boven het opmaakveld voor je tekst zie je verschillende "tabs", waaronder Image

Als je met je muis rechtsklikt op zo'n foto en bij eigenschappen kijkt, kom je dus de url weer tegen.

Ik hoop dat het duidelijk is.
Daniel
Moderator
Moderator
Posts: 1585
Joined: 30 Mar 2005, 20:52
Location: Cork, IE
Contact:

Re: Leidraad voor het plaatsen van foto's in een forum

Post by Daniel »

*Aanvulling*

Ik zelf gebruik Photobucket voor het hosten van mijn plaatjes. De laatste tijd krijg ik vaak de melding dat het plaatje niet kan worden weergegeven maar de directe link toont wel het plaatje.
Had vanmiddag eindelijk de tijd om hier eens naar te kijken en het probleem ligt in het automatisch omzetten van de icao namen van de vliegvelden.
Als je bij Photobucket, en wellicht ook andere hosters, een mapje hebt die de icao code bevat van een veld zoals bv E H O W dan wordt dat automatisch Oostwold en zo ook de link naar het plaatje waardoor deze niet meer kan worden gevonden.

De oplossing is om het mapje te renamen bij Photobucket, of andere hosters.
heron
Moderator
Moderator
Posts: 4066
Joined: 06 Oct 2004, 23:00
Location: Westerbork
Contact:

Re: Leidraad voor het plaatsen van foto's in een forum

Post by heron »

Naar aanleiding van een vraag van Robin is hier de link naar een vervolgverhaal (met screenshots) van hoe 't veranderd is bij Flickr:
http://www.geas-web.nl/phpbb3/viewtopic ... 560#p24560

Dat topic spreekt voor zich, neem ik aan :happy-partydance:
Locked