Suggestie: bundelen

Post hier je feedback of suggesties over de site of het forum. Hier worden ook verantwoordingen en mededelingen van het beheer gepost.

Moderators: Daniel, heron

Post Reply
flyinggrunnman
500 posts
500 posts
Posts: 786
Joined: 08 Sep 2012, 16:58
Location: Groningen / Amsterdam

Suggestie: bundelen

Post by flyinggrunnman »

Beste forumleden en vooral beste moderators. Ik heb een suggestie voor wat betreft het Eelde Algemeen forum. Het is mooi dat we in dat forumgedeelte openlijk met elkaar kunnen discussiëren over het reilen en zeilen op de luchthaven, maar naar mijn idee begint het daar enigszins een zooitje te worden. Voor elk wissewasje wordt er inmiddels een nieuw topic geopend, zoals vandaag ook weer voor de positieve kwartaalcijfers. Mijn voorstel is om meer orde aan te brengen in dit forumgedeelte. Daarbij zou de indeling van het forum van Maastricht gevolgd kunnen worden, waarbij sticky topics zijn aangemaakt per onderwerp:

- Elke maatschappij een eigen topic
- Elk seizoen een eigen topic (S17 / W17/18 / S18 enz.)
- En een topic voor de maand-/kwartaal-/jaarcijfers

Op deze manier houden we de boel meer geordend en is het daardoor makkelijker om informatie terug te vinden. Voor afwijkende discussies die niet in een van de sticky topics passen kan er net zoals nu een nieuw topic gestart worden. Wat is jullie mening hierover?
Menno
2500 posts
2500 posts
Posts: 4357
Joined: 07 Sep 2008, 15:35
Location: Assen
Contact:

Re: Suggestie: bundelen

Post by Menno »

Helemaal mee eens.
TNCB
2500 posts
2500 posts
Posts: 4014
Joined: 22 Jun 2007, 22:31

Re: Suggestie: bundelen

Post by TNCB »

Eensch.
Robin
500 posts
500 posts
Posts: 548
Joined: 14 Jan 2012, 23:00
Location: Groningen

Re: Suggestie: bundelen

Post by Robin »

Mee eens
Daniel
Moderator
Moderator
Posts: 1585
Joined: 30 Mar 2005, 20:52
Location: Cork, IE
Contact:

Re: Suggestie: bundelen

Post by Daniel »

Ik heb even snel het Zomer 2017 en Winter 2017/2018 topic naar sticky gezet. Zien of dat bevalt.
heron
Moderator
Moderator
Posts: 4065
Joined: 06 Oct 2004, 23:00
Location: Westerbork
Contact:

Re: Suggestie: bundelen

Post by heron »

Gisteravond een begin gemaakt met het opruimen van "Eelde Algemeen".
Da's nog een behoorlijke klus. Veel titels van draadjes zijn behoorlijk nietszeggend en dat betekent dat ik die dus eerst moet lezen, voordat ze ergens bij geplaatst kunnen worden.
Het kan dus nog voorkomen dat ik per ongeluk eentje verkeerd neer gezet heb.
In dat geval graag een mailtje, zodat ik het kan aanpassen ;)
Menno
2500 posts
2500 posts
Posts: 4357
Joined: 07 Sep 2008, 15:35
Location: Assen
Contact:

Re: Suggestie: bundelen

Post by Menno »

Ziet er goed uit Bert. We houden je wel even op de hoogte als we wat tegenkomen.
AviationMax
250 posts
250 posts
Posts: 270
Joined: 19 Jun 2015, 16:43

Re: Suggestie: bundelen

Post by AviationMax »

Ziet er heel goed uit! Mijn complimenten. :text-thankyouyellow:
hosemann
2500 posts
2500 posts
Posts: 4823
Joined: 24 Jul 2004, 11:04
Location: Haren

Re: Suggestie: bundelen

Post by hosemann »

Mag ik nog een suggestie doen? Graag de topics waar wijzigingen zijn bovenaan in de lijst. Voorbeeld: er is een wijziging in het topic Zomerschema 2017 maar ik moet eerst via drie subtopics klikken om er te komen.
Hans Rolink
250 posts
250 posts
Posts: 287
Joined: 08 Jul 2004, 17:32
Location: Scheemda
Contact:

Re: Suggestie: bundelen

Post by Hans Rolink »

Iets wat ik me al vaker heb afgevraagd. Is een RSS functionaliteit een optie?
Dan hoef je niet door fora heen te graven, maar krijg je iedere nieuwe post ongeacht waar het staat in een chronolgische tabel.

Hans.
heron
Moderator
Moderator
Posts: 4065
Joined: 06 Oct 2004, 23:00
Location: Westerbork
Contact:

Re: Suggestie: bundelen

Post by heron »

hosemann wrote:Mag ik nog een suggestie doen? Graag de topics waar wijzigingen zijn bovenaan in de lijst. Voorbeeld: er is een wijziging in het topic Zomerschema 2017 maar ik moet eerst via drie subtopics klikken om er te komen.
3x klikken?
Als je begint zit je toch in "Board Index"? Van daaruit kun je direct bij een mailtje komen. Alle subfora met een nieuw topic krijgen een andere kleur en zijn aanklikbaar en ga je naar de rechterkant van de pagina, dan kun je zien welke laatste post op welk tijdstip is gemaakt. Op de titel van die post klikken brengt je natuurlijk ook direct bij die post.

Vanwege het feit dat we 'sticky' topics hebben, zullen nieuwe topics (of replies op topics) nooit bovenaan komen te staan, want 'sticky' doet wat het beloofd: het blijft bovenaan plakken ;)

Of zie ik nu iets over het hoofd...?
hosemann
2500 posts
2500 posts
Posts: 4823
Joined: 24 Jul 2004, 11:04
Location: Haren

Re: Suggestie: bundelen

Post by hosemann »

Op zich klopt het wat je zegt, maar in de rechter kolom staat alleen de laatste topic waar een wijziging in zit. Die klik ik ook regelmatig aan. Als in een topic echter meerdere nieuwe berichten zijn moet je toch door het hele forum heen. Maar misschien zie ik ook iets over het hoofd.
Post Reply